Úvod | Mapa stránek | Kontakt CZ | EN | DE

DETAIL NOVINKY


Proč vystavovat na mezinárodním veletrhu ?13. prosince 2018

Nezařazené
V roce 2018 jsme se rozhodli prezentovat firmu a její výrobky na veletrhu Global Automotive Components and Supliers Expo 2018. Pochopitelně jsme chtěli v prvé řadě navázat nové obchodní vztahy, ale sekundárním cílem bylo také otestovat konkurenceschopnost firmy.

Mezinárodní veletrh ve Stuttgartu láká svou lukrativností. Není otevřen široké veřejnosti a potkávají se tu výhradně dodavatelé s výrobci. Je to tedy skvělá příležitost k navazování kontaktů a domlouvání případné spolupráce. Navíc má veletrh globální přesah. Mezi vystavujícími jsou firmy z Číny, Thajska, USA nebo z Indie.

 

Jediná show v Evropě zaměřená na prezentaci  automobilových komponentů z celého světa.

 

Jak se připravit na veletrh

 

První otázka, kterou si před samotným startem realizace musíme položit, zní: proč investovat do exhibice na veletrhu? Chceme dobře odprezentovat své produkty, obhlédnout si konkurenci a navázat nové kontakty. To vše zní přímo úžasně, ale máme na to dostatečné finanční prostředky a tým, který se o celou realizaci postará? To byly první otázky, jež nás napadaly, když jsme začali uvažovat o exhibici na veletrhu.

 

Klíčová přitom zůstává samotná volba veletrhu. Můžete jezdit na menší akce po celém světě, nebo věnovat čas precizní přípravě na jeden velký veletrh.

 

Jasným benefitem veletrhu Global Automotive pro nás byl fakt, že máme možnost potkat 11 000 automobilových inženýrů a nákupních šéfů z více než 50 zemí a až 800 vedoucích dodavatelů.

 

Zdravá konkurence nikdy neškodí. Na její analýzu není při běžném provozu firmy dostatek času. Veletrh dává možnost si konkurenci přímo obhlédnout. Díky takovému shledání  lze následně vyhodnotit, čím se může firma více vymezit a kam dál se posunout.

 

Marketingová podpora

 

Správná organizace je základ úspěchu. Nestačí pouze na veletrh přijet a čekat zázraky. Nepodcenit přípravu je nesmírně důležité.

V první řadě tedy vyberte vhodný veletrh a následně zvažte reálné možnosti - a to zejména finanční a personální. Také nezapomeňte dobře promyslet, zda je váš produkt pro daný veletrh vůbec vhodný.

 

Připravte se na meeting s týmem, který bude veletrh řešit. Stanovte si pravidelné schůzky a přidělte role.

 

Jak na to?

 

My jsme uvažovali klasicky projektově: co, proč, jak. Nejprve jsme si stanovili cíle a následně vytvořili harmonogram. Každý dostal své úkoly i jejich deadline.

 

Úkol číslo jedna: vymyslet, jaká prezentace nejlépe vystihne náš obchodní záměr. Úkol číslo jedna na druhou: zařadit veletrh do běžných firemních nákladů.

A pak už se roztáčí kolotoč příprav až po samotnou realizaci.

 

Benefity prezentace na veletrhu

 

  • ihned získáte zpětnou vazbu od dodavatelů i výrobců

  • máte šanci perfektně představit novinky

  • ihned motivujete klienta i prodávajícího

  • prověříční schopnosti týmu

  • získáte přehled o konkurenci

  • navážete novkontakty

     

     

    Veletrh vám nastaví zrcadlo. Ukáže vám, v čem jste slabí, nebo v čem naopak vynikáte. Jedná se o jedinečný marketingový nástroj, který má ovšem daleko větší přesah. Kde jinde najdete vše na jednom místě?



Zpět na archív novinek